Het aandeel van RSS in het nieuwe Vista besturingssysteem van Microsoft hing al een tijdje in de lucht. Op de keynote speech van PDC heeft Bill Gates het over RSS als de methode om business applicaties met elkaar te koppelen. Dat wat iedereen al min of meer vermoedde krijgt hiermee een duidelijkere vorm.
Via Dutch Cowboys
Nieuw in MSN Messenger: een geïntegreerde service die het mogelijk maakt RSS feeds in Messenger op te nemen. Via het tabblad RSS kan je gewoon je eigen feeds toevoegen en deze worden in de tab weergegeven.
Een mini-rss lezer dus.
Kunnen we dit zien als een verborgen boodschap dat RSS door Microsoft serieus genomen wordt en dat integratie belangrijk wordt, of is dit gewoon een spielerei van de Messenger Crew? Eerder werd al aangekondigd dat in Microsofts nieuwe besturingssysteem (Vista) RSS in de kernel zal worden opgenomen. Voor mij is dit een teken dat er gefocussed zal worden op (externe) services en dat integratie, oa via RSS, een zeer belangrijk onderdeel zal uitmaken van de nieuwe strategie.
Dat de rampen coördinatie wat betreft Katrina zelf een ramp was wordt meer en meer duidelijk. Power to the people maar weer dus, en deze keer komt er hulp vanuit onverwachte hoek. Google gebruikt zijn technologie om de schaarse en wijd verspreide informatie te bundelen. Op de website http://www.scipionus.com/ kunnen bezoekers zelf informatie (in de vorm van tags) achterlaten betreffende de toestand van het gebied in kwestie. De informatie kan gaan van zeer feitelijk (straat x en y zijn niet toegankelijk) tot zeer persoonlijk en emotioneel (DOSSETT OR COX PLEASE CONTACT JODY 214-893-6450 WE ARE WORRIED WE LOVE YOU PLEASE CALL). Wat de tag “10 om te zien” in de buurt van Panama City staat te doen blijft tot op heden een raadsel.
Clijsters heeft net haar eerste Grand Slam zegen behaald! De US Open.
In twee sets: 6-3 en 6-1
Ik ben nooit een echte tenniskenner geweest, maar ik vind het een fantastische sport. Eerder dan het sportieve kick ik op het mentale. De evolutie van zo’n tennismatch is een mentale rollercoaster. Je ziet hoe arrogante agressie leidt tot nonchalant spel en fouten. Je merkt hoe een gezonde agressie gefundeerd op een stevig zelfvertrouwen en voorzien van een zekere rust een killercombinatie is die het ene punt na het andere oplevert. Je hebt de rol van de underdog, de rol van de winnaar, de favoriet, de geblesseerde .. Mentale spelletjes die moeten leiden tot een overwicht op de tegenspeler, maar soms gewoon anders uitdraaien. De rol van de druk, die zowel positieve als negatieve invloed kan uitoefenen. De ace als statement.
Tennis is gewoon het echte leven, gebald in een wedstrijd van in dit geval een uur. De mentale sterkste wint.
Sinds een tijdje bestaat er een overkoepelende website die opleidingen voor volwassenen bundelt: http://www.wordwatjewil.be. Grappig, gezien de materie dat http://www.wordtwatjewil.be ook blijkt te werken. http://www.worstwatjewil.be is toch wel een gemiste kans
Kennen jullie het eiland nog? De fantastische reeks van Woestijnvis (nieuwe site trouwens) geregisseerd door Jan Eelen. Wel goed nieuws voor de fans, want de reeks komt uit op DVD! Vanaf 24 september kan je beginnen sparen met de Standaard.
In primeur stel ik jullie de campagnesite voor: http://www.standaard.be/heteiland. Op deze website kun je de DVD box alvast winnen door mee te spelen aan spelletje “Sammy Darts”. En daarnaast zijn er ook een paar onuitgegeven fragmenten te vinden. Best wel fun. Ben je van plan om te sparen kan je via de website een extra punt afprinten.
Oh ja: een These Days productie
Telenet lanceerde gisteren hun commercieel digitaal aanbod. Toch beschikken ze al over 15.000 klanten (oa ex Canal+ klanten). Belgacom.TV die al een 2 maand bezig zijn hebben momenteel een klantenbestand van amper 3000.
Harde cijfers, maar het is nog lang niet beslecht. We zitten momenteel nog in een early adopters stadium en het is dus moeilijk de situatie te extrapoleren naar een volledige marktpenetratie.
Enkele mogelijke verklarende oorzaken toch:
- Telenet lanceert een min of meer volwaardig product, en Belgacom een product in wording.
- Telenet lanceert dan ook met veel kabaal en een ferme campagne, Belgacom doet het op het gemakske. Wilt leren van de lancering en zijn product laten groeien.
- Nog steeds geen VMMa op Belgacom.TV dus ook op dat vlak nog niet matuur
- De USP van Belgacom, de voetbal, is op dit moment blijkbaar nog niet zo belangrijk. Het seizoen is dan ook nog niet zo lang bezig. Verder ga ik me er niet over uitspreken daar ik quasi niets van voetbal ken
- Telenet zit als kabelboer nog steeds een stap dichter wat de distributie van televisie betreft. Veel mensen moeten dus maar een upgrade doen ipv een alternatief te laten installeren.
- Ook naar breedbandabonnees toe geldt min of meer hetzelfde verhaal. Vooral de Telenet klanten die nu zowel internet als televisie bij hen hebben vormen een zeer interessante en aanspreekbare doelgroep.
- De upgrade moeite: redelijk duidelijk bij Telenet: koop/huur een set-top box. Bij Belgacom moet je al beginnen met te kijken of je modem compatibel is (meestal niet, dus die mag je weggooien en een nieuwe kopen).
- De oude Canal+ abonnees spelen uiteraard mee, evenals het premium aanbod.
- De branding en het imago
To be continued!