Een nieuwe viral van Nokia, ter promotie van één van de toestellen van de nieuwe en fantastische N-series.
In de nieuwste generatie mobile phones zitten stilaan echt deftige camera’s. In het geval van de N90, het toestel dat gepromoot wordt via de viral, gaat het om een 2 megapixel camera met Carl Zeiss lens!
Doe de test en ontdek of jij het in je hebt om alle tijden van de dag de meest zotte dingen te fotograferen.
De homepage geeft nog steeds de boodschap dat de gegevens verzameld worden, maar als ik bij de rapporten ga zien blijken die gegevens dan toch alive-and-kicking te zijn! En het moet gezegd zijn, met gegevens ziet het er allemaal nog veel leuker uit. De voorstelling is zeer mooi uitgewerkt, en de interactieve flashkes maken het makkelijk om de gegevens te interpreteren.
Anyway, ik ben er nog volop mee aan het spelen. Het lijkt er in ieder geval op dat er geen live verwerking gebeurt van de gegevens, en dat is wel jammer. Verder vermoed ik dat de functionaliteiten zich verder zullen uittekenen naarmate er meer diverse data is gemeten; dus bezoekers: kom maar op!
Op het eerste zicht zeker een waardig alternatief voor de meer professionele measurement tools (genre Hitbox/Webtrends). Naar mijn ervaring zou ik haast durven zeggen dat deze meting voor 80 à 90 percenten van de projecten/klanten voldoende is. En door de by default zeer geschikte dashboards misschien zelfs beter. Als ik in de webmeasurement business zat zou ik toch beginnen bibberen en beven! Nu uiteindelijk kan deze situatie enkel beter producten op de markt brengen, dus bring it on.