Hot in podcasting! Een aantal veteranen beginnen hun eigen bedrijf. Joseph Jaffe, CC Chapman, en het duo achter For Immediate release: Shel Holtz en Neville Hobson.
Het nieuwe bedrijf zal Crayon heten, naar analogie met de doos kleurpotloden die Jaffe regelmatig gebruikt.
Het wordt een reëel-virtueel bedrijf. Reëel want het is echt. Ze gaan diensten verlenen. Hoe juist is nog een beetje vaag, maar ze willen in iedere geval in praktijk brengen waar ze al zolang over praten. Op die manier maken ze de shift van puur adviseren (in new marketing en PR) naar uitvoeders en trajectbegeleiders (veronderstel ik).
Virtueel want ze doen een groot stuk vanuit Second Life. Boodschap is duidelijk: locatie is niet het belangrijkste in de sociale media age. Of net wel, ook Second Life is een locatie natuurlijk.
Nu donderdag, 26/10, lanceren ze hun nieuwe website en eiland in Second Life. Hierbij alvast een prentje van hun virtuele team.
Lees meer op hun eigen blogs:
- Joseph Jaffe
- CC Chapman
- Shel Holtz
- Neville Hobson
4 gasten die echt wel wat te betekenen hebben in mijn ogen. Ik kijk dan ook vol spanning uit naar de vonken dat dit kwartet hopelijk gaat produceren. Veel geluk.
Ik hou wel van mindmapping, maar doe het eigenlijk veel te weinig. Er zijn een aantal interessante tools op de markt, waar MindManger er zeker eentje van is. Ik kende de tool wel, maar gebruikte hem niet echt.
Interessant voor bloggers: je kan hier nu een gratis licentie voor krijgen. Het enige wat je moet doen is een mailtje sturen naar blog@mindjet.nl, en ze sturen je een link en een serial terug. Zonder verborgen addertjes, je krijgt een volledig werkende versie.
Ik heb die dan ook een paar weken geleden gedaan, en sindsdien heb ik alvast getracht mijn blog-ideeën wat te ordenen. Het enige frustrerende als je die dingen zo samen ziet op papier is dat de tijd ontbreekt (zelfs al een 2tal weken mijn RSS lezer afstaan!) er ook effectief snel over te blogger .. maar het helpt me in ieder geval dingen onthouden en ordenen die ik anders rats zou vergeten.
Marketing via blogs, het is niet nieuw maar begint wel in populariteit toe te nemen. Het centrale idee daarachter is dat bloggers thought leaders (vroeger opinion leaders) zijn die hun omgeving kunnen beïnvloeden. Vinden ze een product goed (of niet) wordt de kans groot geacht dat ze hun omgeving hierover vertellen. Dat hoeft niet enkel via de blog te zijn: mensen die de moeite doen online hun mening te vertellen zullen dat offline waarschijnlijk ook wel doen. Geen absolute regel natuurlijk, maar vaak klopt het wel denk ik.
Eigenlijk wel slim gezien van WhizPR, het bureau dat deze actie op poten heeft gezet. Ze kennen hun klassiekers. Er is immers een klassieke theorie die zegt dat (en ik simplificeer hier natuurlijk) als je mensen iets voor je wilt laten doen, dat je ze dan niet te veel mag betalen. Als je te veel betaald hebben ze het gevoel dat ze zich laten omkopen. Als je iets geeft, maar niet te veel, zijn ze je goed gezind, voelen ze zich niet echt verplicht, maar wel ergens moreel aangespoord. De kans is dan ook groter dat ze positief over je zijn, en in dit geval over je spreken.
Los daarvan is het echt wel een goeie tool
Als je een blog hebt zou ik je zeker aanraden een licentie aan te vragen. Het kost niets, ze vragen je zelfs niet over hun product te blogger. Al appreciëren ze het natuurlijk wel. En de kans is groot dat je het ook effectief doet (zie hierboven). Heb je geen zin om je moreel verplicht te voel, maak jezelf dan wijs dat dat je je medebloggers een pleziertje doet door hun deze tool aan te raden
Beschikbaar voor mac en pc.
Gevonden via Michel Vuijlsteke’s blog .. denk ik .. is al even gelden en heb het op een paar plaatsen zien staan.
Ons nieuwste projectje: een infogame voor Chiquita.
Het is de bedoeling dat je je eigen plantage opzet, en daar bananen teelt, mét respect voor de ecologie en de lokale bevolking. Via deze game wil Chiquita er de aandacht op vestigen dat ze echt we aandacht besteden aan deze punten. Ze hebben dan ook erkenning van de Rainforrest Alliance.
Los daar van is het een leuk spelletje, dat er goed uitzit en zeer goed in elkaar zit. Goeie bal Nicolas, Valentijn en iedereen involved.
Ook ik heb me laten verleiden. Ik heb een Apple gekocht. Verleid door het mooie design, de look en feel, de programma’s, het imago, de performantie, het product .. minstens aangemoedigd door een aantal maten die maar niet kunnen zwijgen hoe goed Apple wel niet is (meestal gevolgd door een in vergelijking met). So I gave it a shot. In de hoop mijn kennis en middelen te verbreden, en niet per sé te switchen. Zo pragmatisch ben ik wel.
Ik wilde een 2e laptop: iets klein en licht om gemakkelijk te reizen. Het is dan ook een macbook geworden. Niet de pro, maar zo’n kleine witte. 2 gig dual core intel processor, 1 gig ram en 80 gig harde schijf. Fijne specs, geen mega machine, maar zeker niet slecht.
Tot nu toe ben zeer tevreden. Mijn vriendin trouwens ook. Ik had haar wijsgemaakt dat het ongeveer hetzelfde was al ne pc. Niet dus, maar voorlopig klaagt ze niet
Hij voldoet naar verwachtingen. Het is fijn werken, en lekker smooth allemaal.
Paar minpuntjes voorlopig:
- De sound output mocht gerust wat luider. Nu is de ingebouwde speaker redelijk stil.
- Hoewel er altijd gezegd word dat OSX veel stabieler zou zijn heb ik eigenlijk al redelijk wat fatale crashes gehad.
- Networking is ook niet fantastisch gegaan. Heb redelijk wat moeite gehad om op mijn draadloos netwerk binnen te raken. Uiteindelijk bleek dat OSX bij de WEP implementatie enkel key #1 gebruikt. Mij router stond ingesteld op key #3 ofzo, met als gevolg dat het niet werkte. Uiteindelijk dan toch maar voor WPA security gekozen.
- Er zijn echt al heel wat gigabytes gebruikt bij de standaard installatie. Een stuk of 25 geloof ik. Ik zal dus eens moeten opkuisen denk ik.
That’s it for now. Nog steeds onder de indruk.
Er zit ook een leuk schaakprogramma bij, en ik heb wel goesting om terug wat te schaken. Maar zo te zien heb ik nog wel wat tijd in te halen, want het lukt duidelijk langs geen kanten meer
En last but not least: als ik nu ooit wil afgeven op Apple, dan het ik als gebruiker het recht dat te doen!
Hieruit zou ik ook wel eens mijn keuze willen maken.
Dat de Veyron absurd veel duurder is maakt hem meteen veel begerenswaardig. Marketing ..
Verkiezingen vandaag. En het zijn niet enkel politieke partijen die klappen krijgen. Blijkbaar wordt de heel strijd redelijk goed online gevolgd. Dat lijkt in ieder geval zo te zijn, want heel wat nieuwssites functioneren niet of slecht, wegens overbelasting zo te zien.
Volgende sites hebben problemen (regeren zeer traag, of niet, of gedeeltelijk)
- de Standaard
- VTM
- VRT Nieuws
Volgende websites lijken beter voorbereid te zijn
- Het laatste nieuws
- Het Belang van Limburg & de Gazet van Antwerpen
- de Morgen
Ik heb maar een kleine steekproef gedaan natuurlijk. Toch vind ik het frappant, raar en belachelijk idioot dat die trafiek niet geanticipeerd wordt, en er dus maw geen maatregelen genomen zijn om goed opperationeel te blijven. Waarom zou je nog tijd steken in nieuwsgaring en –verwerking als je publiek het toch niet te zien krijgt, of het slecht ervaart.
Dat de goeie mogen winnen!
Proficiat Rambla, met jullie eenjarige bestaan. Bedankt voor de goede dienstverlening, en het feestje gisteren in de AB club. Het was plezant, en voor herhaling vatbaar.
Proficiat Jo & Hans.
En vooral: Nog vele jaren. Keep up the good work. We zullen jullie blijven uitdagen.
Vorige keer een Belgisch proces, dat ze verloren hebben. Het komt er op neer dat de Waalse kranten Google een proces hadden aangespannen omdat ze berichten over namen op de Google news site, en meer bepaald omdat ze de berichten bleven aanbieden nadat de kranten ze al van hun sites verwijderd hadden.
Dit klinkt als totale onzin natuurlijk, maar Google heeft het proces dus wel verloren. Vandaar dat ze nu zo’n kloef legal tekst op hun Belgische homepage hebben.
De Waalse kranten tonen hier heel duidelijk aan dat ze internet NIET begrijpen. Dat ze zoiets doen is gewoon te gek voor woorden. Ik vraag mij af wie de volgende beklaagden gaan zijn: de browser fabrikanten omdat ze webpagina’s cachen? WebArchive? Screenshots?
Ik moest meteen terugdenken aan het kranten.com debacle, in het jaar 2000. De kranten hebben er toen méga spel van gemaakt dat een syndicatie website deeplinks naar de artikels aanbood. Gelukkig is er sindsdien veel veranderd. Kranten bieden nu zelf RSS aan enzo
Maar nu las ik net op de BizReport website dat Google opnieuw een proces is aangedaan door een bedrijf dat van AdSense gegooid is. Ze hadden de Google ads op hun website geïntegreerd, en zijn door Google geband door clickfraude. Het bedrijf pikt dit niet en heeft een $250 000 proces aangespannen. Op het proces na: been there, done that.
UPDATE: interessant artikel op computerworld over Google vs de Waalse pers
Het zijn er heel wat. Een aantal bureaus, en zeer veel aan bureaus verbonden individuen.
Kris Hoet van ‘Cross the breeze, en tevens van MSN, is begonnen met een oplijsting.
Deel 1
Deel 2
More to come
Daarstraks Evert-Jan van Marketing.Interactive ontmoet op het laatste IAB Netcafé. Ik heb hem beloofd dat we iets frequenter ons werk zullen doorsturen. Binnenkort dus meer These Days op zijn blog.
Het Netcafé was weer de moeite. 2 gasten ter plaatsen: Gert Pauwels van Atmosphere BBDO en Brice Le Blévennec van Emakina. Gert weerlegde een aantal argumenten om niet voor online media te kiezen. Best wel interessant, maar niet zoveel nieuws onder de zon. Brice gaf zoals gewoonlijk een bloemlezing uit eigen werk.
2 special guests ook: Jan van de Berge vanuit Shanghai en Erwin Jansen uit New York. Jan is in Shanghai de Chinese poot van i-merge aan het uitrollen en gaf ons zijn kijk op de situatie daar. Vind ik meestal wel interessant (Lees ook zijn column in Vacature). Erwin (These Days) is deze week in New York voor de Advertiser week. Hij vergeleek de Europese situatie met de Amerikaanse. Hoewel we op het vlak van creativiteit zeker niet moeten onderdoen hebben we nog een ferme weg te gaan: naar zelfvertrouwen, executie, budgetten, .. . Keep your talent close was dan ook één van de belangrijkste boodschappen, want blijkbaar is er al een serieuze drain van Europa naar de States bezig.
Volgende afspraak: het Mobile Marketing Congres in oktober.