RSS is going mainstream

Steven | multimedia | Tuesday, 05 July 2005 - 15:14

We kunnen er niet buiten, overal waar we kijken zien we RSS oppoppen. Rebecca Lieb schreef een paar dagen geleden een artikel voor Clickz waar ze de eerste reële marketinggebruiken even toelicht.

- couponing: en dit schijnt serieus hot te zijn in de states! Het komt er op neer dat je kortingsbons via je rss lezer binnentrekt. Er zijn ook gebrande couponlezers of zelfs bars voor in je browser. Daarnaast kunnen de feeds ook gebruikt worden ter integratie in andermans websites
- affiliate marketing: waarmee je ineens intekent op een netwerk en zo dus meewerkt aan een (content) integratie op grotere schaal
- PR: verschillende grote bedrijven sturen oa al persberichten uit via RSS
- Classifieds: de zoekertje dus. Waar the hell blijft e-bay?? Ze zijn hier dus serieus de boot aan het missen en hadden op dit vlak een echte voortrekkersrol kunnen spelen. Het is zelfs al zo erg gesteld dat er 3th party solutions zijn die e-bay via rss aanbieden
- ..

Dit artikel kadert goed in het licht van het RSS business model waar ik een tijdje geleden over sprak.

2 Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

RSS feed for comments on this post.