Tekken, your own dimension
Sinds kort op tv: je eigen Tekken spot. De tandem Hypervision/TBWA werkte een gecombineerde above/below campagne uit waar enthousiastics gevraagd wordt hun eigen spot op te nemen en in te zenden. Dit alles in het kader van de release van versie 5 van de game. De beste spots worden zelfs op televisie getoond. De campagne lijkt te lopen als een trein. Niet helemaal verwonderlijk, want de campagne ligt recht in de lijn van het doelpubliek. De actie die gevraagd wordt is in de eerste plaats plezant, maar ook helemaal niet zo moeilijk: met een fotocamera kom je al heel ver. Daarnaast moet je maar wat onnozel doen en origineel uit de hoek zien te komen. Ook niet vergeten dat het zomervakantie is, de ideale tijd dus om met je maten plezier te maken .. en waarom ineens een prijs in de wacht slaan.
Twee dingen versterken het succes van de campagne:
- Het virale luik: als bezoeker van de website kan je stemmen op filmpjes, ze doorsturen naar je vrienden, ..
- De offline omkadering. De major lead wordt ongetwijfeld gegenereerd door de spots op tv. En deze spots zijn zeer uitnodigend: je krijgt oa een ander spotje te zien en de impliciete boodschap dat je dat wel eens zou kunnen verbeteren en zelf op tv komen. De spot die ze laten zien bewijst de haalbaarheid van het opzet.
Verder wordt de campagne mede gedragen door Arena 51, de gaming site van Skynet, als het ware een natuurlijk biotoop. Dit is een van die omstandigheden waarin een netwerkbureau zijn toegevoegde waarde kan bewijzen, en dat hebben ze volgens mij met verve gedaan.