I'm Steven Verbruggen, Belgian new marketing / cross-media professional currently working at Nascom as an interactive strategy maven.
I bridge the gap between marketing and technology. On this personal blog I talk about trends, implementations, best practices, .. on this subject.
Sven van AdHese heeft me uitgenodigd om te participeren in hun blogvertising programma. Ik voel me vereerd en heb dan ook ja gezegd.
Temeer omdat ik dan ook eens de kans krijg om het eens van den andere kant te zien. Ik heb zelf al een campagne op het blognetwerk gedraaid. Een jobcampagne voor These Days (banners is nog actief op deze site).
De resultaten vielen toen bijzonder goed mee. Zeer interessante CTR, gaande van goed tot fantastisch. Sommige blogs schreven over de campagne wat resulteerde in extra buzz en kliks. Er zat ook een soort easter egg in de advertentie, zoals de mensen die de IAB sessie over bloggen gevolgd hebben ondertussen weten
Het businessmodel is ook aangepast op de huidige marktsituatie. Als adverteerder betaal je een flat fee, als blog krijg je een flat fee. Het is niet omdat je blog meer bezoekers trekt dat je meer inkomen krijgt. Er zijn waarschijnlijk 100 redenen om dat geen goed idee te vinden, maar er zijn er ook een paar goede om het wel zo te doen. Op die manier sluit je clickfraude nagenoeg uit, werk je zeer sterk op niche groepen (wat voor mij ook een serieuze USP is) en ondersteun je het community gevoel. Perfect aangepast aan de huidige marksituatie dus
Je vermijd bovendien een CPC programma, wat voor mij een van de meest overgewaardeerde mediavormen is, omdat je het hele branding en awareness proces negeert.
Ik geloof wel in een CPA/CPX model (Cost Per Acquisition/execution) maar dan wel op voorwaarde dat je de conversie perfect kunt meten. Awarness creëren en dan nadien niet weten wat de consument er mee doet is wat dat betreft modelondermijnend.
Maar soit AdHese dus (mediamodellen een andere keer). Ze gaan nog groot worden, dus profiteer van de groeifase! Het is zeer betaalbaar. Wil je zelf eens een advertentie experiment opzetten, contacteer dan Sven Marievoet met mijn groeten. Misschien krijg je wel extra korting
Vanaf vandaag ruilt goed vriend Serge Jespers zijn freelance fornuis van de webkitchen is voor een functie bij Adobe als Creative Pro business development manager Benelux. Zie ook de post op zijn blog.
Dit is fantastisch nieuws. Zowel voor hem persoonlijk (hij is letterlijk gemaakt voor dit soort werk) als voor Adobe, die er meteen een van de grootste flash (en meer) talenten in huis halen.
Ik herinner mij in den tijd, weer zoveel jaren geleden, toen hij ons verliet bij de VMMa, ik hem vertelde dat hij moest gaan spreken op Flash Forward (toen nog belangrijk ). Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat hij nu way beyond dat is!
- Het vliegend tapijt: een spelletje om de awareness te creëren dat Thomas Cook Airelines nu ook op Istanbul vliegt (behoorlijk goedkoop trouwens)
- WK blabla (was al eventjes uit, maar soit). Om het nieuwe Mobistar tarief Free Friends te ondersteunen organiseren we een WK blabla. Om ter langste bellen. Je kan een vliegreis winnen naar een locatie gelijk aan het aantal uren dat je kan babbelen (Istanbul ofzo :p). Schrijf je in of oefen via de website.
Net terug van een weekendje Parijs. Bij wijze van test Passport to Paris meegenomen op Playstation Portable. Als het een beetje goed was aangepakt zou je dus moeten kunnen toekomen met zo’n digitale reisgids. Schitterend idee dus.
In de praktijk zijn ze er nog niet helemaal. De beschrijving van de points of interest is om te beginnen behoorlijk sumier. Om echt een goede uitleg te krijgen volstaat “Passport to”
dus duidelijk niet. (more…)
Hoe kunnen we als land de CO2 uitstoot beperken? Het licht eventjes uit doen was een leuke gimmick. Maar als we nu in plaats van het even duister maken het licht in het algemeen een beetje dimmen?
Iedereen weet dat België 1 van de best belichtte landen is. Om de 50 meter autostrade vinden we een uit de kluiten gewassen verlichtingspaal. Ik vraag mij af, stel dat we nu om de paal, een paal uit zouden laten, zouden we dan geen licht genoeg hebben? De besparingen op het vlak van energie en dus ook op het vlak van CO2 uitstoot én belastingsgeld lijken me alvast enorm.
Of hoe de Amerikanen de minste Guerrilla actie als een terreurdaad zien.
Gelezen op Digimedia.
Led-figuurtjes met een opstekende middenvinder werden gebruikt om reclame te maken voor het Turner Cartoon Network, maar het is dus redelijk ontaard.
Typisch Amerika!? Nog typischer dat het reclamebureau (Interference) nu openbaar zijn verontschuldigingen aanbiedt.
Eigenlijk heeft de campagne wel goed gelopen zou ik zo zeggen
Ik begrijp het niet goed. Kan iemand mij uitleggen hoe bovenstaand figuurtje met terrorisme verward kan worden?