Zojuist nog een paar technische aanpassingen gedaan aan deze blog
- De header wordt nu ook ingeladen via SWFobject
- Ik heb Nedstat (nu Webstats4U) keihard buitengesjot. Om een aantal redenen. Belangrijkste reden zijn dat nedstat popups gaf en niet perfect meet. Welkom Site-meter, hopelijk ben je beter
- Mijn RSS feed laat ik nu via feedburner gaan. Dan ga ik eindelijk resultaten hebben over het gebruik van mijn feed, want nu was het koffiedik kijken. Don’t worry, je moet je subscription niet aanpassen, de oude url heb ik laten redirecten naar feedburner.
Blog Marketing. Er wordt veel over gezegd en gezeverd, nog weinig rond gedaan. Tenminste in België en op redelijke schaal. Fanta (of beter Ogilvy) stond er een tijdje geleden met Fanta World, en toen was het weer stil.
Nokia volgt met een iets waardevoller product. Ja ik ben laat in mijn berichtgeving, de actie is van een poosje terug, maar ik wilde er toch nog wat over schrijven. Ik ga echt meer aandacht moeten besteden aan mijn blogje.
Nokia dus. Ongeveer een maand geleden kregen een aantal doelgroep bloggers in avant première ieder een Nokia N91, het vlaggenschip van de recente N-series, toegestuurd. De bedoeling: een objectief verslag schrijven over het toestel en zijn mogelijkheden. En mogelijkheden zijn er heel wat. Ik ga ze hier niet herhalen, dat hebben die andere bloggers al lekker gedaan, maar een van de kern features is alvast dat het ding een perfecte muziekspeler is. Met een grote harde schijf en een duurzame batterij. Convergentie maar weer …
De bloggers mochten het toestel naderhand uiteraard gewoon houden.
Er was een uitzondering. Eén blogger werd gevraagd zijn toestel te verkopen op e-bay. Dit werd niet echt gecommuniceerd waardoor het leek dat een van de testpersonen gewoon zijn toestel van de hand deed in plaats van het te bespreken. De reacties logen er dan ook niet om. Telkens als ik er iemand over aansprak was de eerste reactie: “ja, er is al iemand die zijn toestel op e-bay gezet heeft”. Yes! Het blijft marketing he
Al bij al was de actie een groot succes en werd er heel wat over en weer geschreven. Hetgeen we eruit kunnen leren is klassiek en bevestigd het potentieel van zulke acties: zorg voor je early adopters, ze zijn over het algemeen al zeer gepassioneerd en gemotiveerd. Beloon ze en motiveer ze. Maak ze brand-advocates (fans van het merk) en zie dat als het even kan ze zich in de positie bevinden om opinion leaders te worden (vandaar de keuze voor bloggers). De theorie van Innovation Diffusion dus.
These Days coördineerde de actie, en ongeveer alle acties kan je vinden via de comments op deze blog post.
Die ze met zijn klikken en klakken overhoop gereden hebben in Gent. Het komt allemaal wel weer goed, maar het zal zijn tijd nodig hebben. Gelukkig!
Het was in ieder geval verschieten, maar ongetwijfeld voor hem nog meer.
Check zijn blog en wens hem beterschap.