Naked Conversations

Steven | Random Thoughts | Monday, 21 August 2006

Naked Conversations
Dan uiteindelijk toch Naked Conversations uitgelezen. Geef toe dat mijn leestempo wat is teruggevallen ;) .
Een van de eerste blogboeken, geschreven door professioneel blogger Scoble en partner in crime Shel Israel.

Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Maar dat heeft er ongetwijfeld mee te maken dat ik zelf ondertussen al redelijk goed begrijp wat bloggen kan betekenen. Zonder daarmee pretentieus te zijn over mijn eigen blog uiteraard.

Het eerste deel van het boek (zo’n 2/3e) is eigenlijk een lange pitch om te bloggen. Talloze succesvolle voorbeelden. Wat kan bloggen voor u betekenen, en voor welke mensen heeft het al iets betekend. Als je geloofd in de kracht van consumer generated content in het algemeen, en bloggen in het bijzonder, ga je hier niet zoveel aan hebben.

De rest van het boek gaat over de do’s en de dont’s. Het bloggen in crisissituaties, en meer van dat. De laatste 2 delen waren, voor mij persoonlijk dan toch, een stuk interessanter.

Het is geen boek voor bloggers. Het was zeker niet slecht, of slecht geschreven, maar ik heb er te weinig uit geleerd. Mensen die er nog niet te veel van kennen, en wat bijscholing nodig hebben, kunnen er zeker wat van op steken. De voorbeelden zijn duidelijk en goedgekozen.

Op naar het volgende boek! Ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel (offline) reacties gehad heb als op mijn vorige boeken post. Blijkbaar zijn boeken nog steeds een medium dat mensen motiveert en inspireert! Way to go!

Visual Studio 2005: zoek de verschillen

Steven | marketing, advertising & campaigns | Monday, 21 August 2006

Voor de mensen die het niet kennen: Microsoft Visual Studio is een ontwikkelingsomgeving. Een tool voor developers met andere woorden, waar je programma’s, ASP.net webpagina’s, .. mee kunt ontwikkelen.

Toevallig kwam ik daarstraks op een pagina terecht die het gebruik van Visual Studio 2005 promoot. Tone of voice: met studio 2005 is het net iets gemakkelijker. En net daardoor wordt het verschil gemaakt.
De communicatieboodschap is ingekleed in een aantal “zoek de verschillen” plaatsjes. Leuk en slim.