I'm Steven Verbruggen, Belgian new marketing / cross-media professional currently working at Nascom as an interactive strategy maven.
I bridge the gap between marketing and technology. On this personal blog I talk about trends, implementations, best practices, .. on this subject.
Tabs zijn niet nieuw. Ze zijn wel op weg gemeengoed te worden.
Ook Microsoft heeft de tabs ontdekt. Laat, inderdaad, maar they are here to stay.
De nieuwe Internet Explorer 7 heeft tabs geïmplementeerd, en er ineens een kleine, maar o zo handige vondst aan toegevoegd .. je kan het venster sluiten op de tab zelf! Helemaal rechts op de actieve tab staat een klein sluit knopje.
Dit is zo veel handiger dan de sluitknop helemaal rechts in je browser venster.
Bij het researchen voor de vorige post kwam ik op de Wikipedia pagina van Internet phenomenon. Hier staan ze quasi allemaal! Wikipedia is dus een excellente bron om oude pareltjes terug op te sporen.
As Peter mentioned before: some crazy people are trying to limit the internet, by controlling the bandwidth, off course to make big money out of it. I’m not going to repeat the whole reasoning, but you can read Peter’s excellent post here, or read about it @ savetheinternet.com.
I was really trilled to discover this “We are the web” website half an hour ago. This basically is an action site, striving for the same (just) cause. But what’s really great about this site, is that it’s supported by some of the most remarkable internet celebrities. And I’m not talking about mister Tim-Berners Lee or whoever. I’m talking about Leslie Hall, Tron Guy, Peter Pan, Subservient Chicken, the dancing baby ..
These are the real internet celebs. They know viral. They roll big.
Check out the video below, and find out all about them on their nice little website.
Dan uiteindelijk toch Naked Conversations uitgelezen. Geef toe dat mijn leestempo wat is teruggevallen .
Een van de eerste blogboeken, geschreven door professioneel blogger Scoble en partner in crime Shel Israel.
Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Maar dat heeft er ongetwijfeld mee te maken dat ik zelf ondertussen al redelijk goed begrijp wat bloggen kan betekenen. Zonder daarmee pretentieus te zijn over mijn eigen blog uiteraard.
Het eerste deel van het boek (zo’n 2/3e) is eigenlijk een lange pitch om te bloggen. Talloze succesvolle voorbeelden. Wat kan bloggen voor u betekenen, en voor welke mensen heeft het al iets betekend. Als je geloofd in de kracht van consumer generated content in het algemeen, en bloggen in het bijzonder, ga je hier niet zoveel aan hebben.
De rest van het boek gaat over de do’s en de dont’s. Het bloggen in crisissituaties, en meer van dat. De laatste 2 delen waren, voor mij persoonlijk dan toch, een stuk interessanter.
Het is geen boek voor bloggers. Het was zeker niet slecht, of slecht geschreven, maar ik heb er te weinig uit geleerd. Mensen die er nog niet te veel van kennen, en wat bijscholing nodig hebben, kunnen er zeker wat van op steken. De voorbeelden zijn duidelijk en goedgekozen.
Op naar het volgende boek! Ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel (offline) reacties gehad heb als op mijn vorige boeken post. Blijkbaar zijn boeken nog steeds een medium dat mensen motiveert en inspireert! Way to go!
Voor de mensen die het niet kennen: Microsoft Visual Studio is een ontwikkelingsomgeving. Een tool voor developers met andere woorden, waar je programma’s, ASP.net webpagina’s, .. mee kunt ontwikkelen.
Toevallig kwam ik daarstraks op een pagina terecht die het gebruik van Visual Studio 2005 promoot. Tone of voice: met studio 2005 is het net iets gemakkelijker. En net daardoor wordt het verschil gemaakt.
De communicatieboodschap is ingekleed in een aantal “zoek de verschillen” plaatsjes. Leuk en slim.
De Wim wees net op de nieuwe flash penetratie statistieken. Fantastisch om te zien dat flash player 8 (die aanzienlijk wat nieuwe features had) in onze contreien al voor 86,7% is doorgedrongen. Blijven gaan!
Flash bestaat 10 jaar. Om dat te vieren organiseert FWA (Flash Web Awards) een verkiezing voor de meest invloedrijke sites. De verkiezing is opgedeeld per jaar. Check it out.
Natuurlijk ben ik fier dat een Belgische website, namelijk NRG (toenmalige site – huidige site) alvast verkozen is tot meest invloedrijke site van 1998. Peter van NRG heeft inderdaad zijn stempel op de geschiedenis van Flash gedrukt. Vaak gekopieerd, zelden geëvenaard.
Om de verjaardag van Flash te vieren organiseert de Belgische Adobe user groep een heuse verjaardagsparty in de Carré op 7 september. Je kan je nog steeds gratis inschrijven op hun website, maar haast je want het aantal plaatsen is beperkt. Ik heb me ingeschreven en ga in ieder geval proberen te komen.
Vanaf vandaag een nieuwe gastblogger op de standaard CEO blog: Marc Fauconnier. Fauconnier is CEO van LG&F (hij is de F), en zoon van wijlen hoogleraar Guido Fauconnier, waar ik zelf nog les van heb gekregen.
LG&F is op zijn beurt een van de betere reclamebureaus die ons land rijk ik.
En het beloofd interessant te worden
“Ik heb bewust gekozen voor een blogweekje tijdens de komkommerperiode. In de hoop dat ik de lezer (hallo, is er iemand ?) niet te vaak moet lastigvallen met het overvolle agenda van een cliché-CEO die van ontbijtmeeting naar werklunch draaft en tussendoor nog snel een conference-call afwerkt. Misschien heb ik deze week wel wat tijd om een paar gedachten te delen met u, in het slechtste geval met mezelf.”
Ik hoop dat hij het kan waarmaken, want het cliché dat hij aanhaalt kom je inderdaad af en toe tegen op de CEO blog (die trouwens even vaak een damn fine read is).
Fauconnier begint te bloggen met een terechte in memoriam van Guido Depraetere die gisteren jammer genoeg overleden is.
Net de newsletter van 4FM gekregen. Ze hebben een nieuwe actie: Zet 4FM op 4.
Wat moet je doen? Naar 1 van de 3 locaties gaan en laten zien dat 4FM op 4 staat. Je krijgt dan een gadget, en kan 1 van de 44 prijzen winnen.
Goeie actie? I don’t think so.
VT4 heeft die járen geleden al eens gedaan, dus waarom het nog eens dunnetjes over doen. Het enige voordeel is dat je nu zelf naar die locaties kan gaan en je prijs claimen (VT4 kwam bij je langs als ik me niet vergis), maar face it: je moet wel heel veel doen voor een gadget. Je kunt ook slechts op 3 locaties terecht, dus voor veel mensen gaat dat een hoge drempel zijn.
Bovendien, en meer belangrijk, waarom zou je als 4FM zijnde je zender naar de 4 plaats willen verdringen? Ik begrijp de beslissing van VT4 toen heel goed: ze erkende hun plaats. Ze wisten dat ze no way konden winnen van TV1 (toen) en VTM. Ze lieten ruimte voor een 3e voorkeurszender omdat VT4 op 4 beter klinkt dan VT4 op 3, en ze er van uitgingen dat heel veel mensen nog een 3e voorkeurszender hadden (canvas, Ka2, ..).
4FM kiest louter voor de copy lijn (4 op 4, klinkt goed he .. nuja), maar verliest hier imho meer mee dan dat ze wint. Het televisiepubliek kun je immers moeilijk vergelijken met het radio publiek. Bovendien moeten we rekening houden met de (toenmalige) doelen van VT4: een entertainment zender naast 2 netten die in de breedte gaan. Een zender die realistisch is in haar missie: ze wist dat er weinig 100% VT4 kijkers waren. Dat ze de kijkers per definitie met andere zenders moesten delen. 4FM is wel een “volledige” zender. Tussen dikke aanhalingstekens, want ik zal nooit beweren dat VT4 dat niet is. Maar in tegenstelling tot VT4 ben ik er van overtuigd dat 4FM wel zijn publiek heeft dat grotendeels naar hun luistert. Ze bereiken een zeker niche, en die niche zit bij 4FM op zijn plaats.
De zender naar de 4e plaatst verdringen is dus onzin. Wat ga je trouwens doen met de mensen die 4FM nu op 1 hebben staan? Ga je ze geen prijs geven?
Jammer. Jammer dat er weer veel tijd, moeite en geld gestoken wordt in een campagne die niet doordacht is. Dat er niet gekozen wordt voor een efficiënter en origineler concept.
Ik hoop dat 4FM zijn target bereikt, en dat de campagne uiteindelijk toch efficiënt zal blijken, maar ik twijfel er ten gronde aan. Wie ga je bereiken: toevallige voorbijgangers die hun kans ruiken en zich heel opportuun even laten overtuigen een zender die ze niet kennen of koesteren naar de 4e plaats te verdringen. Je gadgets zullen weg zijn, maar zijn je doelen bereikt?