Zelfcensuur (uit een frisse bek)
What’s wrong with you people?
Frisk start een nieuwe internationale reclame campagne. Een redelijk sterke en met zeer veel potentieel volgens mij. De hele communicatie is opgehangen rond het idee “zeg wat je wilt”. Flap het er uit! Officieel: “don’t be afraid to open your mouth”.
Achterliggend idee: met Frisk wordt je net dat tikkeltje stoutmoediger en zeg je gewoon wat er op je lever ligt.
De campagne wordt gesteund door enkele uitspraken: “nice wig”, “are those fake Linda”, “I’m still a virgin” .. you get the picture. Deze uitspraken zal je ongetwijfeld nog tegenkomen in de klassieke media.
Nu leent de campagne zich er natuurlijk perfect toe de consumenten mee te betrekken, en dat is ook effectief zo gebeurd. Via de website kan je je eigen quotes toevoegen en stemmen op de quotes die je zelf goed vindt.
Maar wat zien we? Hoewel de boodschap duidelijk is, zeg wat je wilt, krijg je haast allemaal eenheidsworst en gatlikkerij: frisk me dit, frisk me dat, no frisk no live, frisse mond, don’t freak just frisk … Het lijkt wel alsof er gevraagd is een nieuwe baseline te verzinnen.
Nochtans is de opdracht zeer duidelijk
Vandaar deze oproep:
- ga naar de site
- stem alle frisk-stroop-rond-de-mond-smeer-quotes eruit
- voeg je eigen gedurfde en grappige quote toe (hoeft niks met frisk te maken hebben, wel met eerlijkheid en ongeremdheid)
En verdorie: spread the message! Wees creatief. Nu heb je de kans om bij een merk betrokken te worden: gaaas geven dus.